Aanmelden nieuwsbrief dagmailing


Naast onze reguliere nieuwsbrief, versturen wij dagelijks een mailing met daarin onze actualiteiten.
Wilt u deze dagmailing ook ontvangen, schrijft u zich dan hieronder in en we houden u op de hoogte.
(Uitschrijven is uiteraard op ieder moment mogelijk).

U bent dan als eerste op de hoogte van:
- Nieuwe artikelen op onze site
- Actuele kortingen
- Speciale kortingscodes


Naam niet verplicht
Emailadres verplicht

Nu Aanmelden

Persoonlijke actie(s)


Log in voor uw persoonlijke actie !

RETOURNEREN/OMRUILEN

Wij doen ons best om u via onze website te informeren over onze producten d.m.v. goede foto's en vermelding van belangrijke kenmerken van deze producten. Mocht er desondanks een artikel niet aan uw verwachting voldoen, dan kan deze geretourneerd worden. Echter gelden er voor retournering enkele voorwaarden.

Voorwaarden
De retour gestuurde artikelen dienen aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • De artikelen moeten binnen 14 dagen na ontvangst voor retour bij ons worden aangemeld.
  • De factuur(of een kopie hiervan), of ander aankoopbewijs toevoegen aan de retourzending.
  • Artikelen dienen in oorspronkelijke staat teruggestuurd te worden, gelieve met aangehechte prijskaartjes.
  • Je dient een defect/beschadigd of verkeerd geleverd artikel altijd vooraf, telefonisch +31 (0)13 - 462 02 30 of per mail (klantenservice@kienk.nl) aan te melden met uitleg. Stuurt u een mail dan willen wij u vragen om foto’s mee te sturen.
  • Artikelen dienen :
    - ongedragen en onbeschadigd te zijn. (passen is toegestaan)
    - ongewassen te zijn.
    - niet door u of derde hersteld te zijn(of een poging daartoe).
    - wanneer artikelen meer gebruikt zijn dan nodig om de aard, kenmerken en werking te beoordelen zal de waardevermindering aan u worden doorberekend.
  • De retourzending dient (voldoende gefrankeerd) te zijn.
  • Retourzendingen zijn voor eigen risico. Voor de kosten om het artikel retour te sturen ben je als klant ook zelf verantwoordelijk.

Uw retourzending wordt altijd geaccepteerd. Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending, zullen wij de kosten bij u in rekening brengen.

Wij betalen u alle door u gedane betalingen (inclusief verzendkosten indien u alle artikelen retourneert) binnen 14 dagen terug. Er wordt terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u ons hebt betaald, tenzij u ons toestemming geeft voor een ander betaalmiddel. Hier zullen dan nooit extra kosten voor u in rekening worden gebracht.

Retourprocedure (In sommige gevallen 'gratis')
Als u een artikel zou willen terugsturen, dan kan dit gemakkelijk via de retourprocedure op onze website. U kunt hiervoor inloggen op uw account bij Kienk. Nadat u ingelogd bent, kunt u in uw account klikken op 'retourneren/omruilen'. U ziet dan van welke orders u nog artikelen terug kunt sturen. Vervolgens kunt u aangeven welke artikelen u uit de gekozen order wilt retourneren. Volg daarna de stappen op uw scherm!
De retourzending dient aangemeld te worden binnen 14 dagen na datum van bestellen.

Gratis retourneren?
Kies dan om het bedrag van de artikelen te laten crediteren op uw klantenkaart. U kunt uw retourzending dan kosteloos afgeven bij een UPS access point bij u in de buurt (Let op! Dit geldt alleen voor adressen binnen Nederland en België. U kunt zelf kiezen bij welk UPS access point u het pakketje afgeeft).

LET OP!
Bij kortingen boven de 30%, betaalt u altijd zelf de retourkosten.
- U kunt uw pakketje retour sturen via PostNL, u betaalt dan direct zelf de portokosten.
- U kunt uw pakketje kosteloos afgeven bij een zelfgekozen UPS access point, maar dan verrekenen wij €4,- retourkosten bij het verwerken van uw retourzending.

Wanneer u liever het geld terug wilt hebben gestort op uw rekening zijn de kosten van het retoursturen voor uw eigen rekening. Dit geldt ook als u de acceptgiro van Klarna wilt laten aanpassen. Het terug te storten bedrag zal zo spoedig mogelijk, dan wel uiterlijk binnen 14 dagen na verwerking van de retourzending op uw rekening worden teruggestort.

Wanneer u bij uw bestelling gebruik hebt gemaakt van een acceptgiro van Klarna, zal er bij een retourzending een aanpassing worden gedaan van de acceptgiro. U ontvangt dan een mail met daarin het nieuwe orderbedrag. Kiest u er echter voor om het bedrag te laten crediteren op uw klantenkaart, dan wordt ook de acceptgiro aangepast. Wij verwerken deze orders op deze manier om onnodig extra kosten te voorkomen.

Bevestigingsmail
Wanneer uw retourzending is aangemeld, ontvangt u een bevestigingsmail. In deze mail kunt u de adres gegevens terugvinden van ons bedrijf. Deze kunt u gebruiken om de retourzending naar ons toe te zenden via een door u gekozen vervoerder. Voor ons bedrijf is het ook mogelijk om de retourzending te verzenden via een UPS access point, hiervoor heeft u tegenwoordig ook geen label meer nodig.

Wanneer wij uw retourzending binnen krijgen gaan wij deze voor u verwerken op de manier zoals u het heeft aangegeven bij het aanmelden van uw retour.

Ruilen/Reserveren
Als u graag een artikel wilt omruilen/reserveren, kunt u de onderstaande procedure volgen: Deze optie kunt u ook terugvinden onder uw account onder het kopje ’Retourneren/Omruilen’.

  • U kiest voor de order waarvan u iets wil retourneren/omruilen en klikt op de button ‘retourneren/omruilen’
  • Vervolgens ziet u onder de artikelen verschillende opties:
  • - Behouden
    - Retourneren
    - Omruilen zelfde artikel voor een andere maat (Klik op de gewenste maat voor selectie)
    - Omruilen voor een ander artikel (Klik op button selecteer ander artikel). Hierna wordt u doorgestuurd naar de website en kunt u de gewenste artikelen selecteren.
  • Als u klaar bent met het selecteren van het gewenste artikel klikt u op de button ‘retourneer’.

Op dit moment is de retourzending aangemeld, u ontvangt u hiervan een bevestiging per mail.

  • Hierna kunt u verder gaan in de omruilprocedure en moet u nog een aantal stappen doorlopen om de omruiling definitief te maken. Dit wordt aangegeven door middel van groene balk waarin vermeld wordt dat u in de omruilmodus zit.
  • Artikelen kunnen omgeruild worden, ongeacht de korting die op het artikel zit.
  • U kunt ook een artikel omruilen voor meerdere artikelen. Is dit duurder dan het artikel/de artikelen die retour komen dan dient u dit bij te betalen. U kunt daarvoor een betaalwijze kiezen.
  • Is het artikel goedkoper, dan kunt u aangeven of u dit verschil als tegoed wil ontvangen op uw klantenkaart of teruggestort op uw bankrekening. Ook is het mogelijk om het verschil aan te laten passen op de factuur van Klarna.
  • U betaald bij het plaatsen van een omruilorder geen nieuwe verzendkosten, en indien u de retourzending afgeeft bij een UPS access point betaald u ook geen retourkosten.
  • Wanneer wij de retourzending hebben ontvangen en verwerkt wordt de omruiling naar u opgestuurd. U ontvangt dan ook een mail van ons met daarin de track & trace code waarmee u het pakket kunt volgen.

Mocht u er niet uitkomen, kunt u altijd contact met ons opnemen. We adviseren u dan telefonisch +31 (0)13 - 462 02 30 contact op te nemen zodat wij u direct van dienst kunnen zijn.

Herroepingsrecht:
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

  1. Nadat u heeft laten weten dat u de overeenkomst herroept, heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen.
    Dit betekend dus: U heeft na ontvangst van de gehele bestelling 14 dagen de tijd om te herroepen, en na herroeping nog eens 14 dagen om de producten terug te sturen.
  2. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.
  3. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

U kunt de artiklen retour sturen naar:
Kienk
Aresstraat 3
5048 CD Tilburg

Klachtenprocedure
Indien u een klacht heeft kunt u deze indienen per e-mail naar klantenservice@kienk.nl Deze klacht kan gaan over een gekocht product of over onze dienstverlening. U ontvangt dan doorgaans binnen 1 werkdag een reactie. We zullen de klacht dan direct in behandeling nemen en u direct op de hoogte stellen van de vorderingen van uw klacht. Een definitieve afhandeling van de klacht zal (uiterlijk) binnen 14 dagen geschieden. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel www.sgc.nl.
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform